Szanowni Państwo,
Naszym priorytetem jest ciągłe dążenie do poprawy jakości świadczonych usług medycznych oraz zapewnienie bezpieczeństwa pacjenta. W tym celu uruchomiliśmy system zgłaszania zdarzeń niepożądanych. Zgłoszone przez Państwa zdarzenia pozwolą na zidentyfikowanie ich przyczyn oraz wdrożenie działań, które pozwolą na uniknięcie podobnych sytuacji w przyszłości.
Definicja:
Zdarzenie niepożądane – zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu. Nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
Jak można zgłosić zdarzenie niepożądane ?
Jeżeli byliście Państwo świadkami lub uczestnikami sytuacji, która ma znamiona kwalifikacji do zdarzenia niepożądanego na terenie naszego podmiotu leczniczego, możecie Państwo zgłosić to zdarzenie. Zdarzenia mogą być zgłaszane przez pracowników, pacjentów, ich rodziny i opiekunów, osoby odwiedzające - również anonimowo.
Kanały zgłoszeń:
- skan lub zdjęcie wypełnionego formularza „Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego - dla osób innych niż personel podmiotu leczniczego” należy przesłać na dedykowany adres e-mail: zdarzenianiepozadane@grupamazovia.pl;
lub
- wypełnioną wersję papierową formularza wrzucić do dedykowanej skrzynki umieszczonej na terenie podmiotu leczniczego oznaczonej napisem „Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego w świadczeniu usług medycznych”;
lub
- wersję papierową formularza wysłać listem, na adres siedziby podmiotu leczniczego: 40-073 Katowice ul. Strzelecka 9.
Formularz „Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego - dla osób innych niż personel podmiotu leczniczego” dostępny jest w wersji papierowej w dyżurkach pielęgniarskich. W wersji elektronicznej zamieszczony jest na stronach internetowych zakładów leczniczych Grupy Mazovia w zakładce „Strefa pacjenta” – Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego. Umieszczona jest również klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Czego nie należy zgłaszać jako zdarzenie niepożądane?
Skarg i uwag dotyczących realizowanych usług medycznych. Do tych spraw przeznaczone są inne kanały komunikacji.